Palohuornas - Mukkavaara Förr och Nu

Jag är med några grupper på Facebook och fick där reda på att en bok hade kommit ut om Palohuornas och Mukkavaara hade kommit ut... Byarnas historia.

Jag beställde en bok för att min farfar är född i Mukkavaara och jag har släkt i Palohuornas, min pappa skall vara född där.
Jag har läst boken och känner igen namn men vill ha bekräftat om det är de personerna på bilderna, tror pappa skulla känna igen några av dem så det kan bli en tripp hem till pappa för att ta reda på det.
Farfar är inte i livet mer och farmor säger hela tiden att hon inte minns.

Jag skall kolla med det jag har fått fram i mitt släktträd hur man är släkt m.m. Det skall bli kul att få undersöka detta. Kan hända att jag kommer att skriva om det i några inlägg.

Ha det gott
Kramizz
#1 - - Anonym:

Intressant att läsa delarna om Palohuornas. Släktens grenar är verkligen vida spridda.😊/[email protected]

Svar: Ja det är den verkligen.
Pernilla Johansson