Att de alltid skall försvinna

Jag satt här igår med en soldat i släkten för att finna hans barn vart de tog vägen, men som vanligt skall de försvinna någonstans, Floby kan vara så svårt att veta vart de tar vägen.
Det kan stå att de är födda i Floby men när man kollar födelseböcker så finner man dem inte, utan de kan då vara födda i Göteve, Trävattna m.m. Det har väl med att Floby är moderförsamlingen.

Just nu är jag inne på Johannes Blad som är min mormors mormors mormors bror. Vad jag och han har gemensamt är vår födelsedag för han är född 1800-11-21 i Trävattna. Blad var hans födelsenamn och han hette Pehrsson innan.
Johannes var Inga Lovisas Johansdotter mormors bror.

Johannes var gift med Katarina Johansdotter och de fick fem barn som jag nu försöker finna...
Cajsa 1827-08-17, hon var piga och flyttade runt, tappade bort henne...
Maria 1831-05-17, dog 1833-11-03
Maria 1833-11-15, piga som flyttade till Långås... som jag inte riktigt än har hittat
Pehr 1835-12-01, dräng som flyttade runt en massa, tappade bort honom till slut...
Anna 1838-09-10, dog 1922-04-22

Så får väl se om jag orkar med att leta lite efter dem idag... någonstans finns dessa barn.

Ha det gott
Kramizz
 
Pehr Johansson Blad är hittad...
Glömde kolla Sveriges befolkning och hittade honom 1880 i Stöde, Västernorrlands län på Nedansjö Järnverk.
Sen hittade jag honom 1890 i Värmdö, Stockholms län på Gustavsbergs fabrik. Där dog han 1899-01-21.

Cajsa Johansdotter Blad är hittad...
Hon bodde i Borås till hennes död 1907-06-01, ogift som sin bror Pehr.
 
Maria Johansdotter är funnen...
Skam den som ger sig...
Hon flyttade runt en 100 miljoner gånger eller så ;0)
Hon gifte sig 1871 med Johan Bengtsson och de fick två döttrar, Klara och Augusta.
1881 så emigrerar familjen till Amerika.